, ,     |      |  

Siapa Berani Berkawan Dengan Awek Kuat?

 
Artwork aku yang paling recent 


Hari ni aku rase bosan gila tahap merapu.3 kali aku baca Kreko,tak juga-juga terpadam api boring aku.So aku start melukis menggunakan Pensil dan aku Scan masuk ke komputer aku.Orang kate Scan lukisan yang 

kita lukis guna Pensil nampak burukNampaknya Jangkaan korang silap dan meleset seperti beristinjak menggunakan kertas (yuks) hahaLoser.Bodo betul sapa yang cakap macam tuh.Aku guna Software PhotoFiltre.Lebih kurang macam Adobe CS3 tapi lebih simple dan jimat space.Tapi guna software nih macam kasted.Limit sangat tak macam CS3.(aku x reti guna adobe CS3!!"Oo~ Lord I begging you plez grant me Knowledge about CS3.Amin")

So dengan kebosanan aku,aku try lukis lelaki kuat hentak tong dram namun tak menjadi.Muka Macam kera pun ade.Aku beralih pula ke paper baru dan start lukis po0mpuan.Masa melukis aku teringat fren aku,Pompuan. Nama beliau Nina(bukan name sebenar).Perh..Aku takut giler ngan beliau.dak pompuan nie kuat nak mampos.Tengok bentuk badan (jgn pikir bukan-bukan) kecik ala-ala cili padi  tapi "Super-Power" beliau mengalahkan aku,si lelaki.Pernah sekali beliau bantai 3 budak laki sekali gus.Ada Ilmu boleh la..(bukan black magic tapi black belt).Rumor mengatakan beliau dah master 4 martial Arts.Tae-Kwan Do,Karate-Do,Silat dan lagi satu tak ingat la.Memang dia nie wakil daerah dan selalu menang.. Ramai laki kat skola aku tak berani campur dengan beliau termasuk aku yang ciwek(kuat nangis)

Kalau ada budak pompuan kena kacau ngan budak laki,maka si Nina ni la datang tampil ke depan dulu back-up kawannya.Lagipun Bapak beliau Pegawai Polis bahagian Jenayah (Kabel besau beb!)..Lagi gerun jugak bebudak kat sekolah aku nak sentuh beliau.Silap hari bulan tidur ko dalam lokap bergerigi.

Tapi aku pandang dari perspektif yang lain (jgn pikir bukan-bukan!gua bukan gatal!).Nina ni sebenarnya budak baik.Nice...Muka pun cantik.Ngan Orang tua dan pelajar senior pun hormat.Memang taste aku.Tapi takde sorang pun berani nak ajak beliau dating.Au lagi takut.Sedih kawan.Pernah sekali aku terlanggar beliau mase kat kantin sekolah aku."Woi ko nie buta ke?"dengan nada serius giler macam nak menelan orang "Indah sungguh bahasa mu"(Pengaruh sastera.walaupon aku bukan budak sastera).Lepas jer aku cakap macamtu beliau menjeling dengan pandangan Tajam."Habis lah aku..."- (~ ~)

"Kringggg...."-Mulut pengetua loceng sekolah berbunyi.Nak balik ni.Sekali si Nina datang kat kelas aku dan seraya berkata (cewah).."Erh..tadi awak kate ape?Budi bahasa saya cantik?"..Aku dah menggelabah macam mamak teba roti canai 1st time."Giler betul..!Aku nak jawab ape kat minah ganas nie???"..

"Jawablah awak nie sengaja!"
"Warghh..!!Selalunya kalau cakap ngan lelaki mesti guna bahasa kasar macam kau,aku..naper lak minah  nie hari nih!!??"

Aku main tibai jawab "ko nie budak pompuan.Jaga sikit tata-tertib sebagai budak pompuan!"-Aku terus blah macam kilat..Sejak dari tu aku tengok beliau dah berubah sikap.Jadi lemah-lembut sikit.Pastu nampak lebih mature.Cute pon ada.Tapi sayang..beliau jadi pendiam.Kenapa ntah.Ramai kawan-kawan pompuan kate dia selalu kena marah dengan keluarga pasal sikap Ganaz.

Sampailah beliau pindah meninggalkan sekolah dengan secara misteri.Tanya kawan si Nina..Dia ikut keluarga pindah ke Sabah.Jauh beb...aku harap boleh la  jumpa ko lagi lepas nie kalau ada rezeki...


P/S:"Gambar kat atas tu aku saje jer nak melambangkan kekuatan beliau.Aku lukis tuh...
P/S2: Sampai sekarang aku tak berani nak dekat dengan Aweks/Pompuan ganaz..walaupun cantik...