, ,     |      |  

Kalaulah Baju Seragam Student Macam Student Jepun


Aku nak baju camni la..


Kalaulah Student Malaysia pakai pakaian macam pelajar jepun terutamanya lelaki...mesti gempak beb..Macho..nampak macam maskulin..Segak pun ada..3 dalam 1..

Agumon (bukan nama sebenar)
Aku tengok student terutamanya kat SEA (South East Asia) kebanyakkan pakaian macam sama jer pattern.Takde yang berubah dari zaman penjajahan dulu kecuali Myanmar (tak silap aku) pelajar lelaki pakai kain ala-ala macam kain Pelekat..kah kah kah kelakar giler macam nak masuk jamban pun ade...

Kalau kat Indon pulak aku tengok pakaian lelaki baju kemeja.Kat Thailand pun sama gak.Tapi bergantung dengan keadaan sekolah.Swasta atau kerajaan..Biasa kalau yan buruk2 tuh kerajaan la tuh...kalau perempuan dua-dua negara mesti pakai kain ala-ala skirt (fewitttt....)..Kalau tuan punya body tu lawa maka sepadan la dengan baju nya kalau gemuk cam blue black hypothamus nak gelak sampai putus urat kentut pun ada...(bukan nak hina)

"Kenape ko tanya soalan bodo nie?"...haha ntah kenapa ntah hari ni aku nak buat artikel tentang pakaian.Mungkin kerana pakaian sekolah di jepun amat menarik minat aku.Ala...cam dalam citer anime School Rumble,Kampher,etc,etc,etc...sapa yang tengok anime bolehlah tahu...Aku rasa pakaian lelaki kat sekolah menegah kat Malaysia ni paling buruk sekali..Tapi aku minat dengan pakaian seragam Budak SBP ngan Budak MRSM...Lelaki la...Siap ader vast ngan kot baju sekali!Tapi ikut sekolah..Baru semangat nak belajar..Tiap-tiap hari ngadap muka cikgu hidung kembang macam meriam kapal portugis jer..

Ni versi "setan" punya

Aku rasa Reason pasal kerajaan tak nak wat camni aku rase aku tahu sebabnya..Sebab Pelajar Malaysia ni kebanyakkan tak guna(bukan semua).Tak kira lah ko bangsa apa Cina,India,Melayu,Campur,3 lapis,Rojak mamak dan walaupun bangsa Kryptonite pun..tapi kalau duduk kat dalam Malaysia korang tahu jer la..Dengan Isap rokok asap berkepul-kepul macam Jin tengah nazak...Merempit ngan Baju sekolah tak lucut...main Poker kat kedai Pak Aji...tu jer la yang budak-budak Malaysia tau buat..Tapi ku kata ini bukanlah semua tapi ada dalam kalangan korang yang mungkin terasa baca artikel ini..

Kalau baju gempak macam pelajar Jepun tak pun macam budak SBP/MRSM tapi pelajaran macam habuk rokok buat apa???Buang duit mak bapak saje.Hampeh..Ni lagi satu tebiat tabiat orang malaysia..Malas nak belajar..tau bukak mata pandang kiri kanan jom kita melintas keluar main yang entah ape-ape ntah...Bullshitlah kalau ada orang macam tuh..

Yang paling tak layak pakai baju macam ni adalah dari kalangan jantina kelas ke-3..Aku panggil diorang helot..Nak tau helot tu apa?Rewind balik buku teks Sejarah Form 4..Cari kat tepi-tepi info yang kecik-kecik tuh..Nanti jumpa la..Wargh..orang yang macam nie tak layak pakai baju sekolah cam orang jepun/SBP/MRSM!!! Buat malu kaum jer..Tersipu-sipu (biasanya) dan hanya bercampur dengan "kaum helot" sejenis mereka..Kerjasama hanya dipraktikkan dalam hubungan dua hala.Maksud aku asyik-asyik dekat ngan pompuan jer.Lelaki tolak jauh-jauh."Dia tak ingat dia tuh sape??" Yup!Tergedik-gedik..Macam lah telor ko tu nak jatuh berderai..."Takde sape la yang nak amik telor ko tuh.."-pernah gua cakap camtu kat kaum helot sekor nie..Tersipu malu ko..Berubah la beb..aku seru ko jadi lelaki sikit...Naik taraf tittle Helot ko tu kepada Lelaki...

Tapi aku rase buruk juga baju jenis nie.Yelah...ko tengok kan panas pakai baju jenis macam ni.Terutamanya ikim kat malaysia yang panas sangat.Kalau kat jepun lainlah diorang kan sejuk...

Aku dah malas nak celoteh banyak-banyak..karang ada yang kena kutuk balik..haha tak kisah.."what to do...Nothing mama..!"So aku serahkan je la kepada korang untuk wat judgement sendiri...